Bilans ekologiczny dla produktów Hansgrohe

Dane ekologiczne dostarczają podstaw do dalszej redukcji CO2

Hansgrohe AG jako pierwszy na świecie producent branży sanitarnej prezentuje bilans ekologiczny dla swoich główek prysznicowych. Publikacją informacji na temat wpływu na środowisko firma podkreśla swoją strategię odpowiedzialności społecznej.

Bilans ekologiczny przedstawia "ślad", który produkt odciska na środowisku od etapu produkcji po recycling: Jaka jest emisja CO2 i jej wpływ na efekt cieplarniany, jak duże jest zużycie energii i wody obciążające zasoby naturalne. Kalkulacja została opracowana dla całego cyklu życia produktu. Dzięki tym informacją Hansgrohe optymalizuje swoje przyjazne dla środowiska procesy produkcyjne i zdobywa świeżą inspirację do rozwoju nowych produktów.

Wszystkie informacje z bilansu ekologicznego udostępniane są architektom i inwestorom chcącym realizować projekty bardziej odpowiedzialne społecznie. W ten sposób informacje ekologiczne stanowią także wsparcie dla użytkownika i inwestora przy wyborze produktów.

Bilans ekologiczny dla główek prysznicowych

Pierwszy na świecie bilans ekologiczny dla główek prysznicowych stanowi część tzw. Ekologicznej Deklaracji Produktów według ISO 14025, a Hansgrohe powierzyła go niezależnym ekspertom. Przedstawia on szczegółowo wpływ główek prysznicowych linii Croma 100Crometta 85 na zużycie zasobów i efekt cieplarniany. W tym celu poddano analizie dane z etapów uzyskiwania surowców i energii, produkcji, użytkowania i utylizacji. Wzięto pod uwagę także konieczne etapy transportu. Analizę przeprowadził Instytut Bauen und Umwelt e. V. (Freiburg).

Bilans ekologiczny dokumentuje emisję CO2 obu linii produktowych na poziomie 2,17 kg (Crometta) i 2,8 kg na przestrzeni całego cyklu życia produktu. Porównanie: Podczas spalania tylko jednego litra benzyny emitowane jest 2,85 kg CO2 według danych Bawarskiego Urzędu Środowiska. Jako cykl życia produktu uważa się kompletny łańcuch wytwarzania od uzyskania surowców przez użytkowanie do utylizacji.

Wzrastać ekologicznie

Firma Hansgrohe AG uchodzi za pioniera ochrony środowiska w branży sanitarnej. Rozwój produktów oszczędzających wodę i energię firma rozpoczęła przed ponad 30 laty. Dziś mierzalne cele odpowiedzialności społecznej należą do strategii firmy. Ochrona środowiska jest brana bezpośrednio pod uwagę podczas podejmowania decyzji ekonomicznych. Konsekwentnym etapem tej strategii jest najnowszy bilans ekologiczny, który prezentuje oddziaływanie pryszniców z Schiltach na środowisko.

Inne pliki do pobrania

Zapoznaj się tutaj z kompletnym bilansem ekologicznym dla główek prysznicowych. Albo dowiedz się wszystkiego o naszym zaangażowaniu na rzecz środowiska i ochrony klimatu z aktualnego Raportu Odpowiedzialności Społecznej.

Hansgrohe korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszy możliwy serwis. Przeglądając dalej tę stronę bez zmiany swoich ustawień, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie.

   

OK