Zielona Firma bierze na siebie odpowiedzialność: Hansgrohe opowiada się po stronie człowieka i przyrody.

Ochrona środowiska naturalnego

W Schwarzwaldzie i na całym świecie

Zielona ofensywa Hansgrohe: wytwarzanie prądu z energii słonecznej, zarządzanie odpadami, recycling i odzyskiwanie ciepła – Hansgrohe poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za przyrodę, człowieka i społeczeństwo. Do najważniejszych celów przedsiębiorstwa należy redukcja o 20 procent emisji własnej CO2 do roku 2015 (w porównaniu z rokiem 2010 i w przeliczeniu na koszty uzyskania przychodu).

Jednak Hansgrohe występuje w roli ekologicznego pioniera nie tylko w swych zakładach w 37 krajach na całym świecie. Bierze udział w projektach na rzecz ochrony środowiska naturalnego również poza bramami swoich fabryk.


Tutaj przyszłość zaczyna się już dziś:

Schwarzwald: Schiltach i Offenburg

Hansgrohe opracowuje przyjazne dla środowiska produkty, opakowania i technologie produkcyjne w swoich fabrykach w Schiltach i Offenburgu. Przedsiębiorstwo stawia na ekologiczne metody produkcji, oszczędne gospodarowanie zasobami naturalnymi i użycie energii odnawialnych. Konsekwentne zarządzanie ochroną środowiska prowadzi do redukcji ilości odpadów, obniżenia zużycia energii i optymalizacji procesów handlowych i produkcyjnych, zgodnie z kryteriami ekologicznymi. Na przykład wskaźnik ponownego wykorzystania odpadów wynosi ponad 90 procent. Matryce do tłoczenia, będące pozostałością po procesie produkcji, są wykorzystywane do budowy dróg. Do przestrzegania zasad Hansgrohe zobowiązani są również nasi dostawcy i zakłady partnerskie, przy których wyborze kierujemy się m. in. kryteriami ekologicznymi. 

„Łososie do rzeki Kinzig“: lokalna inicjatywa na rzecz polepszenia jakości życia i poprawy stanu ekosystemu

Od roku 2008 Hansgrohe bierze udział w akcji „Łososie do rzeki Kinzig“, zainicjowanej przez Stowarzyszenie na rzecz Ryb Wędrownych Badenii-Wirtembergii. Celem Stowarzyszenia jest odtworzenie populacji tej ryby wędrownej w dolinie szwarcwaldzkiej rzeki Kinzig. W pobliżu centrali firmy w Schiltach miał miejsce szereg akcji zarybiania, ponieważ w tym miejscu rzeki Kinzig istnieją dla łososi najlepsze warunki życia. W 2009 roku około 150 dzieci wpuściło do rzeki ok. 4000 młodych ryb.

I rzeczywiście udało się stwierdzić, że ryby powracają do nurtu Kinzig. Akcja powiedzie się, jeśli rzeka stanie się długofalowo przestrzenią życiową dla ryb wędrownych takich jak łososie, tzn. jeśli ryby będą powracały na tarło i w ciągu kolejnych 10 – 15 lat stworzą samodzielną populację. Udane akcje zarybiania świadczą skądinąd o znakomitej jakości wód tuż za bramą fabryki Hansgrohe. Te wymagające ryby są bowiem najlepszym wskaźnikiem jakości ekosystemu.

Zostań orędownikiem łososia! Wystarczy pięć euro, aby przyłączyć się do naszej akcji. Przyślij nam e-mail, a my podamy Ci szczegóły.

Sympozjum wodne

Aquatektur to cykl imprez odbywających się co roku w Schiltach. W trakcie sympozjum przedsiębiorstwo, wspólnie z ekspertami i badaczami z całego świata, skupia się na wodzie – zasobie fascynującym i jednocześnie wymagającym ochrony, patrząc nań z różnych perspektyw. Co roku imprezie przyświeca inne hasło przewodnie.

Eko-miasto Masdar City w Abu Dhabi:
wizja ochrony klimatu staje się rzeczywistością

Pośród pustynnego krajobrazu okolic Abu Dhabi powstaje nowe miasto, w którym zamieszka 50 000 ludzi. „Masdar City“ to pierwsze eko-miasto na świecie. Będzie ono oferowało wszystkie wygody dużego miasta, nie emitując jednocześnie dwutlenku węgla i nie produkując odpadów. W roku 2009 firma Hansgrohe dostarczyła dla tego ekologicznego projektu wzorcowego następujące produkty: armaturę elektroniczną Metris S i główki prysznicowe Raindance EcoSmart. Są to wodo- i energooszczędne marki Hansgrohe. A ochrona zasobów jest priorytetem arabskiego projektu na pustyni. „Projekt łączy z naszym przedsiębiorstwem idea zrównoważonej gospodarki i ochrony środowiska naturalnego“, podkreśla Richard Grohe, wiceprezes zarządu Hansgrohe SE. W przedsięwzięciu wartym 22 miliardy dolarów biorą udział także inne niemieckie przedsiębiorstwa, jak Siemens i BASF. 

Program WaterSense

Hansgrohe North America jest partnerem programu WaterSense, prowadzonego przez amerykański urząd ochrony środowiska EPA. Program pomaga w wyłanianiu produktów wodooszczędnych. Znak WaterSense otrzymują tylko produkty najwyższej jakości, które rzeczywiście służą ochronie klimatu.

Projekty zarządzania wodą

Około 1,2 miliardów ludzi na świecie nie ma obecnie dostępu do czystej wody. Hansgrohe wspiera projekty próbujące ograniczyć skutki kryzysu wodnego. Jak dotąd Hansgrohe wsparło m. in. przedsięwzięcia w Indiach i na Haiti, zmierzające do zrównoważonej gospodarki wodnej i stwarzające poszkodowanym podstawy egzystencji.

Zdjęcia
  • Odnawialna energia: Od roku 1993 na dachu fabryki Hansgrohe w Offenburgu wytwarzany jest prąd z energii słonecznej.
  • Trwałe materiały chronią zasoby: Hansgrohe zwalcza niefrasobliwe podejście do odpadów oferując produkty jakościowe.
  • Zaangażowani obywatele Schiltach: w 2009 roku ponad 150 dzieci wpuściło ok. 4 000 młodych ryb do wody rzeki Kinzig.
  • Doskonałe warunki życia dla łososi: wskaźnik dobrej jakości wody w Schiltach – miejscowości będącej siedzibą Hansgrohe.
  • Woda jest cenna: Hansgrohe co roku zaprasza ekspertów i badaczy do dyskusji o cennych zasobach.
  • Hansgrohe North America jest partnerem programu WaterSense, identyfikującego produkty chroniące klimat.
  • Hansgrohe wspiera m. in. programy ochrony wody na Haiti, aby zapewnić mieszkańcom dostęp do czystej wody pitnej.

Prestiżowe wyróżnienia i nagrody

Firma Hansgrohe została wielokrotnie wyróżniona za swoje produkty oraz za wzorcowe zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego, między innymi nagrodą za ochronę środowiska kraju związkowego Badenii-Wirtembergii. Wspólnie gospodarujmy skąpymi zasobami i zmniejszmy ekologiczny odcisk naszej stopy na Ziemi!

Hansgrohe korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszy możliwy serwis. Przeglądając dalej tę stronę bez zmiany swoich ustawień, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie.

   

OK