Otwarta strefa prysznica z Hansgrohe Showerpipe.

Pobierz tutaj aplikację Flash Player (linked)

Transparentność w łazience - to, co ukryte, staje się widoczne

Szkło jest trendem w aranżacji wnętrz i architekturze

W kulturze mieszkaniowej nastał czas na otwartość i czystość. Transparentność jest nowym trendem: od sofy po aranżację kuchni. Okna powinny być możliwie pozbawione ram i duże od poziomu podłogi, oferując widok na zewnątrz. Poza tym, na pierwszy plan estetycznie wolno wyjść technice, która wcześniej pozostawała raczej w ukryciu, od podkreślonych elementów konstrukcyjnych nowoczesnej architektury, przez szklane elementy, do eleganckiego wywietrznika. Z otwartej aranżacji korzysta w szczególnym stopniu strefa prysznica, która coraz bardziej dominuje mieszkalną łazienkę. Czystość, spokojna estetyka i szkło także w tym przypadku są zgodne z najnowszymi tendencjami, jak obserwuje Hansgrohe.

Współczesne strefy prysznica stają się obszerniejsze ale bez dominacji w przestrzeni. W trendzie są rozwiązania, które w harmonijny sposób łączą się z architekturą: w jednym poziomie z podłogą i wystarczająco przestronne dla dwojga, bez ram i mechaniki drzwi, minimalistyczne z niemal niewidoczną szklaną szybą dla ochrony przed pryskającą wodą. Obserwatorzy trendów, jak Studio Phoenix Design, podsumowują:

„Doznanie wody przechodzi ekspansję od niszy po całościowe doświadczenie w przestrzeni.“ (Andreas Diefenbach, Business Design Manager w Phoenix Design)

W czasach urbanizacji i przyspieszenia w wielu obszarach życia oznacza to jednak także, “że ta przestrzeń staje się bardziej osobista i przede wszystkim spokojniejsza", mówi Andreas Diefenbach. Pożądana czystość i spokojna architektura łazienki są wspierane przez funkcje, które łączą się harmonijnie z całościową aranżacją łazienki - wyrażoną w formie półek i tarcz prysznicowych ze znajomego materiału jakim jest szkło, które urzekają zredukowanym wzornictwem.

"Szkło i woda to najlepsi przyjaciele. Szkło, tak jak woda, jest czymś uniwersalnym i rozumianym wszędzie.“
(Andreas Diefenbach, Phoenix Design)

Firma Hansgrohe i jej designerska marka Axor wpisują się ze swoimi nowościami w pełni w ten trend. W ten sposób transparentna bateria umywalkowa Axor Starck V wpisuje się zarówno w trend czystości emanującej ze szkła, jak i trend uwidaczniający to, co ukryte. Szkło jako materiał zastosowany w głowicy prysznicowej Rainmaker Select oraz półce w ShowerTablet Select podchwytuje z kolei potrzebę, aby wzornictwo łazienkowe harmonijnie integrowało się w architekturze. „Za sprawą integralnej redukcji“, jak formułują to projektanci z Phoenix.

Hansgrohe korzysta z plików cookie, aby zapewnić Ci najlepszy możliwy serwis. Przeglądając dalej tę stronę bez zmiany swoich ustawień, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookie.

   

OK